FIND DET HOLD DER PASSER BEDST TIL DIG.

I Vejen Svømmeklub tilbyder vi mange forskellige hold. Du kan læse mere om dem nedenunder.

Plask og leg

Holdet er for børn i 3 - 6 års alderen. På holdet lærer man de grundlæggende bevægelser i vand og får fortrolighed med vandet. Fortroligheden øges løbende, især gennem leg og øvelser, således at man tør lære de rigtige svømmebevægelser. Begyndende svømmeundervisning (fortrinsvis bensvømning) startes her når tilstrækkelig fortrolighed med vand er opnået. Det er dog meget forskelligt, hvornår børn er modne til at påbegynde indlæring af de egentlige svømmebevægelser og hvornår de er motiverede. Vandtilvænningen udvikles fortsat selvom egentlige svømmebevægelser indøves. Rygcrawlben og crawlben med hjælpemiddel på kortere distancer bør sædvanligvis kunne udføres inden oprykning til begynderhold.

Let Øvet

Holdet er for børn og unge, som kan svømme ca. 25 meter i en stilart uden brug af hjælpemidler. På holdet udvikles/forbedres færdigheder i 3 – 4 stilarter med vægt på rygcrawl, crawl og brystsvømning. Undervisningen indrettes hurtigt så brug af bælte og vinger undgås. Fortrolighed med glid i vand i forskellige udgangsstillinger øves (f.eks. glide så langt som muligt uden bevægelser). Vandtilvænning og fortrolighed med vejrtrækning i vand, vand i øjne og evt. dykning øges - f.eks. ved hjælp af leg. Det tilstræbes at man kan svømme 100 meter uden hjælpemiddel og mindst 25 meter rygcrawl, 25 meter crawl og 25 meter brystsvømning inden oprykning til øvede hold. Hvis svømmerne udviser særligt talent og interesse for konkurrencesvømning, kan de muligvis blive tilbudt oprykning til konkurrenceafdelingen. Det sker i samråd med holdets instruktør og konkurrenceinstruktørerne.

K-Aspirant

Holdet er for svømmere fra 8 år, der elsker at svømme og er nysgerrige på at prøve at træne i sportsbassinet. På K-Aspirant får de unge mulighed for at snuse lidt til, hvad det vil sige at være konkurrence svømmer. På holdet er der blandet andet fokus på at lære mere af den grundlæggende teknik indenfor de fire forskellige svømme stilarter (ryg, bryst, crawl og butterfly). Derudover kommer de også til at lære at starte fra skamlen, øve vendinger og prøve at deltage i deres første svømmestævne. Vores K-Aspiranter deltager i Ministævner, der er små stævner arrangeret netop med det formål at give svømmere mulighed for at prøve at komme til et stævne for første gang.

Begynder

Holdet er for børn, som er fortrolig med ophold og bevægelse i vand. Oftest startes i 6 års alderen, men man kan også begynde senere. Det kan ikke forventes at børn, der starter i klubben senere end 6 års alderen, er motiveret for et plask og leg hold og de vil derfor ofte starte på begynderholdene. På holdet søges sikret at tilstrækkelig vandtilvænning er opnået inden undervisningen går videre, men vandtilvænning bliver fortsat udviklet selvom svømmeundervisningen er startet. Især glidebevægelser på maven, siden og ryggen øves - i kombination med varierede bevægelser, samt fortrolighed med vejrtrækning i vand, hovedet under vand, turde se i vandet o.s.v. På holdet undervises i 2 - 3 stilarter - især rygcrawl og crawl. Det tilstræbes, at man kan svømme 25 meter uden hjælpemiddel inden oprykning til letøvede

Vandaktivitetsholdet

Holdet er for svømmere i 10 - 16 års alderen, der gerne vil svømme, lege, dykke, springe fra vipper, spille vandpolo og meget mere – kort sagt unge der nyder at lege i det våde element. Holdet henvender sig især til unge der har rimelige svømmefærdigheder. På holdet tilbydes instruktion i svømmedisciplinerne, introduktion til livredning og selvredning og aktiviteter i alle de mange muligheder for leg, som vand indbyder til.

Konkurrence

Konkurrenceafdelingen har erfarne svømmeinstruktører som hjælper de unge svømmere med at forbedre deres resultater og forbereder svømmerne til stævner.

HOLDPLAN/TIDSPUNKT

Find det hold der passer bedst til dig.

Holdkontingent / Pr. Halvår

Id
Navn
Plask og leg
Begynder
Let øvet
Vandaktivitetsholdet
550,00 kr
K-Aspirant
550,00 kr
K3
900,00 kr
K2
1200,00 kr
K1
1500,00kr
Livredning – incl prøve
ca. 650,00kr

Følg os på VORES sociale netværk for at få de SENESTE NYHEDER og begivenheder!